Wat is een luchtkanalenberekening
Met een luchtkanalenberekening worden de dimensies van de luchtkanalen en de drukverliezen in de kanalen bepaald. Hierbij wordt rekening gehouden met de weerstand van het kanaalstelsel en de ingevoerde luchthoeveelheden.
Waarom is een goede luchtkanalenberekening nodig?
Een gezond en comfortabel binnenklimaat in een gebouw betekent minder ziekteverzuim en een aangename verblijfsomgeving. Een juiste hoeveelheid verse lucht op de juiste plaats is hierbij essentieel. Indien dit niet op een natuurlijke manier kan, is toevoer via roosters en de achterliggende kanalen nodig. Vabi Uniforme Omgeving ‘Luchtkanalen’ helpt je met een juist ontwerp van de kanalen. Dit betekent ook een onderhoudsbesparing, lagere investeringskosten en minder energieverliezen.
Voordelen van een luchtkanalenberekening
Omdat er tijdens het maken van een luchtkanalenberekening altijd de juiste kanaalafmetingen worden geselecteerd, worden te hoge luchtsnelheden is het kanalenstelsel voorkomen. Hoge luchtsnelheden zijn de oorzaak van geluid en hoge weerstanden in het luchtkanalenstelsel en dienen ten alle tijden te worden voorkomen.
Door de lage systeemdruk die er heerst in een goed ontworpen luchtbehandelingsinstallatie werkt deze erg efficiënt wat resulteert in lagere energiekosten en een minder hoge belasting voor het milieu.
Dit vindt u in een luchtkanalenberekening:
- Een isometrische projectie
- Alle kanaalafmetingen
- Snelheden door luchtkanalen
- De totale systeemdruk
- Het totale luchtdebiet
- Alle weg te regelen weerstanden
- Een overzicht van alle materialen
Benodigdheden
- Tekening met daarop de leidingloop van alle luchtkanalen
- De locatie van luchtdebieten van alle ventilatieroosters
- De locatie van alle aanwezige brandkleppen, regelkleppen en geluiddempers
Indien u de bovenstaande gegevens niet kunt aanleveren neem dan contact op om samen te kijken naar de mogelijkheden.
Kosten luchtkanalenberekening vanaf €160
Aan de hand van de door u verstuurde tekeningen maken wij een vrijblijvende offerte op maat.
Comments are closed.